* Velgen eerst !
- Vul een emmer (10L)
met water en voeg 2 dopjes WASH toe.
Spuit met een hogedrukreiniger of tuinslang in de emmer om het schuim te
activeren.
- Spoel de meeste vervuiling van de velgen en de wielkasten met (bij voorkeur) een hogedrukreiniger of tuinslang.
- Om de 3 a 4 wasbeurten
vernevel je Iron op de velgen, zowel op de binnen � als buitenzijde.
Laat dit ongeveer 2 min. zijn werk doen tot de chemische (paarse)
reactie is uitgewerkt en spoel de velgen nogmaals grondig af.
- Was de velgen met de gepaste accessoires en spoel daarna grondig af. (Bij twijfel, vraag aan ons wat voor jouw velgen de juiste accessoires zijn.)
* Voorwas (Foamen)
- Als je in het bezit
bent van een hogedrukreiniger met schuimlans kan je de wagen eerst
inschuimen met WASH, 1cm product in een literfles aangelengd met water
volstaat om de gehele wagen in te schuimen.
Laat het schuim een paar minuten inwerken zodat de meeste vervuiling
losweekt.
- Spoel daarna de gehele wagen af zodat al het schuim en de meeste vervuiling word verwijderd. (zonder schuimlans mag je meteen overschakelen naar deze stap.)
* Contactwas. - Vul 2 emmers met water waarvan je in ��n emmer terug WASH toevoegt. (2 dopjes op 10L water volstaat.)
- Gebruik nu je
microvezel washandschoen of waspad om paneel per paneel de wagen te gaan
wassen. Steeds in rechte lijnen en begin altijd met de bovenzijde van de
wagen en werk zo naar de onderzijde toe aangezien die het meeste vuil
is.
* De juiste methode
gaat als volgt:
Ga met je washandschoen in de emmer met WASH en begin bv. met het dak en
de ramen te wassen zoals hierboven beschreven.
Daarna spoel je je washandschoen in de emmer met enkel water in, wring
je deze goed uit en ga je tenslotte terug in je emmer met WASH.
Op deze manier breng je nooit vuil terug op een ander deel van de wagen
waardoor je die fijne waskrasjes krijgt en blijft je emmer met product
zuiver. Tussentijds afspoelen van de wagen is zeker aangeraden bij
warmere temperaturen / Was nooit je wagen in de zon!.
- Loop zo de gehele wagen na met de bovenstaande methode en spoel nog een laatste maal af met een dikke waterstraal om zo het meeste water van de wagen te verwijderen. Zo heb je achteraf minder droogwerk en blijft je droogdoek langer droog.
* Drogen.
- Neem je microvezel
droogdoek en begin steeds met de horizontale vlakken te drogen zoals het
dak, kofferklep en motorkap.
Leg je doek open op het vlak en haal deze zonder druk uit te oefenen
over het gehele te drogen oppervlak. De doek neemt al het water zonder
problemen op zonder strepen na te laten.
- Voor de verticale delen vouw je je droogdoek in 2 of 4 naargelang het werkcomfort en leg je deze op de binnenzijde van je onderarm. Haal de doek op deze manier langs de verticale vlakken, terug zonder enige druk uit te oefenen.
- Daarna kan je de spiegels, ongelakte kunststof onderdelen en andere complexere vormen drogen op de voor jouw meest comfortabele manier. (let op! Laat nooit de doek over de grondslepen!)
- Daarna is het tijd voor de velgen en deurkieren te drogen. Voor de velgen volstaat een gewone microvezeldoek en eventueel 1 spray IGL Premier (op de doek) per velg om deze te drogen.
- Hetzelfde geldt ook voor de deurkieren maar deze doe je wel best met een extra zachte microvezeldoek.
* Extra tips:
- Hou ten allentijde het materiaal dat gebruikt word voor de velgen apart.
- Was je microvezel materiaal op 30 a 40�C met vloeibaar wasmiddel en zonder wasverzachter.
- nooit laten drogen in de droogkast!
Alle producten zijn bij ons te bestellen / Aarzel niet om ons te contacteren indien je vragen hebt of aan iets twijfelt.